Tips om de Google-kwaliteitsscore te verbeteren.

De kwaliteitsscore is een manier waarop Google Ads de relevantie en effectiviteit van advertenties kwantificeert. Als adverteerders hebben we er geen controle over, maar we kunnen strategieën ontwikkelen om de zoekmachine marketing verbeteren. Binnen Google Ads is elk zoekwoord gelinkt aan de kwaliteitsscore van Google, die van invloed is op de kosten en het vermogen van de advertentie om weer te geven. Verbeter de prestaties en optimaliseer de kosten met deze eenvoudige stappen om de kwaliteitsscore van de advertenties te verbeteren en meer uit te zoekmachine marketing te halen.

Vermijd slecht gerichte vertoningen. Bekijk regelmatig “onbewerkte zoekopdrachten” die bezoekers naar de site leiden. Dit zijn de daadwerkelijke zoekopdrachten die bezoekers in de zoekbalk typen voordat ze op uw advertenties klikken. Trek je klikken aan van bezoekers die op zoek zijn naar iets dat je niet aanbiedt? Om een lijstje sitebezoeken met deze zoekwoorden te krijgen, kan de advertentie duizenden keren worden weergegeven. Als dit het geval is, sleept de lage klikfrequentie de kwaliteitsscore naar beneden, dit heeft slechte gevolgen voor de zoekmachine marketing. Om dit veelvoorkomende probleem op te lossen, voegt je uitsluitingszoekwoorden toe om deze ongewenste klikken te verwijderen. Slim gebruik van negatieven op campagne- en groepsniveau kan de klikfrequentie drastisch verbeteren, kwaliteitsscore verhogen en geld besparen.

Denk er ook aan om af te vragen of de service niet van toepassing is, of het product niet beschikbaar is, in sommige staten of landen. Gebruik vervolgens voor de zoekmachine marketing geotargeting om te voorkomen dat de advertentie wordt weergegeven aan mensen die waarschijnlijk niet zullen reageren.

Komt het meeste verkeer van termen met breed zoeken? Het bekijken van onbewerkte zoekopdrachten kan bepalen of dit zo is. Gebruik deze vragen niet voor negatieve ideeën, maar voor positieve. Het gebruik van brede of uitgebreide zoekwoorden is een gemakkelijke manier om het volume snel te laten groeien, maar hoge kwaliteitsscores komen voort uit een nauwe afstemming tussen zoekwoord, advertentiegroep en advertentiemateriaal. Verbeter deze afstemming door nieuwe zoekwoorden die je ontdekt toe te voegen en deze in te stellen op zoekwoordgroepen. Hiermee verbeter je de zoekmachine marketing wat resulteert in betere prestaties en lagere kosten.