De voordelen van een inbound callcenter

Een inbound callcenter, heb jij daar al wel eens van gehoord? Feit is in ieder geval dat steeds meer ondernemers ervoor kiezen om een inbound callcenter in te schakelen. Zeker wanneer je bedrijf groter wordt is het verstandig om bepaalde taken uit handen te geven. De kans dat je het zelf nog allemaal kan doen is namelijk erg groot en hierdoor worden bepaalde taken minder goed uitgevoerd. Je taken uitbesteden kan je dan ook zien als een goede investering. Tenminste, wanneer je ervoor kiest om je taken uit te besteden aan een partij die staat voor kwaliteit. Het gaat immers om de naam van jouw bedrijf en deze wil je niet beschadigen. Focus je daarom niet puur op de prijs, maar kijk ook goed naar de kwaliteit.

Wat doet een inbound callcenter?

Heb jij de term inbound callcenter regelmatig voorbij zien komen en vraag jij je steeds vaker af wat dit nou eigenlijk inhoudt? Dan is dit absoluut het artikel dat jou hierbij gaat helpen. Een inbound callcenter is er namelijk voor bedrijven die ondersteuning willen als het gaat om het opnemen van de telefoon. Word jij ontzettend vaak gebeld door klanten en merk je dat je hier veel tijd aan kwijt raakt? Dan kan een inbound callcenter absoluut een mooie mogelijkheid zijn.

Zorg ervoor dat je de juiste instructies meegeeft

Op het moment dat je een inbound callcenter inschakelt, dan is het van groot belang dat er heldere afspraken gemaakt worden. Doe je dit niet, dan kan dit er juist voor zorgen dat je een negatieve indruk op je klanten achterlaat en dat wil je natuurlijk niet. Geef het inbound callcenter de juiste instructies en zorg er juist voor dat je een positieve indruk achterlaat bij je klanten. Wanneer je van plan bent om het callcenter instructies te geven, dan is het verstandig om de medewerkers van het callcenter bepaalde vragen wel en bepaalde vragen niet te laten beantwoorden. Makkelijke antwoorden kunnen bijvoorbeeld prima beantwoord worden door de medewerkers van het callcenter. Gaat het om complexe situaties, dan is het verstandig om ze door te laten verbinden naar jou of je collega’s.

Het verschil met andere callcenters

Wanneer we het hebben over een inbound callcenter, dan hebben we het echt over een callcenter dat simpele vragen beantwoord en doorverbind. Dit is dus geen callcenter dat andere bedrijven opbelt om jouw product of dienst door te verkopen. 

Welke taken kan je nog meer uitbesteden?

Kiezen voor de SecretariA telefoonservice is in onze ogen absoluut een aanrader. Echter zijn er nog veel meer taken die je zou kunnen uitbesteden als ondernemer bij een inbound callcenter. Denk bijvoorbeeld aan de financiën van je onderneming. Kies je ervoor om een goede accountant in te schakelen, dan zal je al snel merken dat dit je behoorlijk ontzorgt. Ook kan de accountant jou voorzien van het beste advies. Ben jij bijvoorbeeld van plan om veel geld te investeren, dan kan de accountant met je meekijken en aangeven of dit in zijn ogen een goed of juist een slecht idee is. Ideaal toch?